قالیباف: ایران هرگز منزوی نخواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بسیار مهم و اساسی است و ایران هرگز منزوی نخواهد شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران در اولین همایش بین المللی "هندسه نظم جدید جهانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا"، گفت: "همه روشنفکران و دانشمندان تغییر در نظم جدید جهانی را پذیرفته اند و شاید در نوع این تغییر که نظم جدید جهانی تک قطبی یا چند قطبی باشد، اختلاف نظر وجود داشته باشد".
وی ادامه داد: "با توجه با پیچیدگی موضوع، نقش اندیشمندان بسیار کلیدی است و دانشمندان و اندیشمندان باید در این عرصه به خوبی نقش آفرینی کنند".
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: "ما به عنوان جمهوری اسلامی نمی‌توانیم به تغییر هندسه جهانی نگاه داشته باشیم اما نگاهی به مسائل داخلی نداشته باشیم. من باور دارم نقشی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد، بسیار مهم و اساسی است اما باید مسائل سیاست داخلی و خارجی را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری فرمودند، دنبال کنیم".
قالیباف اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران هرگز منزوی نخواهد شد. البته ما در حکمرانی اقتصادی باید تجدیدنظر جدی کنیم. ریشه اصلی اینکه ما امروز در حکمرانی در چالش قرار گرفتیم و دشمنان بر آن متمرکز شدند، اشکال از جایی شروع شده که ما از مبانی تحول در اقتصاد فاصله گرفتیم".
وی افزود: "در برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور حرکت کنیم. باید در حوزه سیاست خارجی از لحاظ ساختاری و رفتاری اولویت خود را بر مسائل سیاسی و تجارت بین‌الملل بگذاریم. حربه دشمن در جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی برای ایران اسلامی، حربه اقتصادی است و باید بخش اقتصادی را تقویت کنیم".
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: "فرصت‌های بزرگی در قاره آسیا و فرصت‌های زیادی برای امت اسلامی وجود دارد که ما در این نظم جهانی باید با دقت به آن توجه کنیم و از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و با حفظ استقلال مان، باید ارتباط خود را در چارچوب منافع ملی کشورمان پیش ببریم".
قالیباف تصریح کرد: "حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه کارها را پیچیده کرده است. آنان می‌خواهند ایران اسلامی را دشمن کشورهای منطقه و مسلمان قلمداد کنند. سیاست همسایگی در اولویت ماست و باید انسجام کشورهای اسلامی، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را به ویژه در حوزه تجارت و اقتصادی بالا ببریم".
بحث و گفتگو