عکس های برتر هفته اسپوتنیک

Sputnik
1 / 12

پیروان دین صابئین مندایی، یک فرقه پیش از مسیحیت که از آموزه‌های حضرت یحیی پیروی می‌کنند، مراسم مذهبی خود را در رودخانه دجله طی جشنی به مناسبت "بانجا" یا جشن خلقت در مرکز بغداد، عراق انجام می‌دهند.

ماندیان سبایی عراق، حضرت یحیی را پیامبر اصلی خود می دانند و طی مراسمی پنج روزه سالانه در دجله مراسم غسل تعمید انجام می دهند.

2 / 12

جاده ای که دو شهر بلانتایر و لیلونگوه را در مالاوی به هم متصل می کند در اثر باران های شدید ناشی از طوفان گرمسیری تخریب شده است. طوفان بی امان که در حال حاضر جنوب آفریقا را درنوردیده، بیش از 50 نفر در مالاوی و موزامبیک کشته است.

3 / 12

این تصویر که توسط ناسا ارائه شده است، ستاره وولف رایت 124، را نشان می دهد که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب به ثبت رسیده است.

سحابی اطراف از موادی ساخته شده است که از ستاره پیر در پرتاب های تصادفی و از غبار تولید شده در تلاطم بعدی خارج می شود. این تلسکوپ مرحله نادر و زودگذر ستاره را در آستانه مرگ ثبت کرد.

4 / 12

مسافران در طول اعتصاب سراسری در کلمبو منتظر سوار شدن به قطار در ایستگاه راه آهن فورت هستند.

در اعتراض به مالیات‌های بالای درآمدی که به عنوان پیش‌شرط برای دریافت کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول وضع شده است، اتحادیه‌های کارگری بیمارستان‌ها، بنادر و بانک‌ها در سریلانکا دست به اعتصاب زده اند.

5 / 12

مردی با گربه در تجمعی برای حفظ بنای یادبود شاعر الکساندر پوشکین در میدان تالار شهر ریگا.

این تجمع توسط فعالان حزب اتحادیه روسیه لتونی سازماندهی شد.

6 / 12

آنا کیکینا، فضانورد"روس کوسموس" به همراه فضانوردان ناسا، جاش کاسادا، نیکول مان و فضانورد آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن کویچی واکاتا، پس از فرود در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مکزیک در سواحل تامپا از فضا پیما خارج شدند.

7 / 12

یک ایرانی در حال پریدن از آتش در مراسم چهارشنبه سوری.

ایرانی ها غروب آخرین سه شنبه سال را با مراسم آتش بازی جشن می گیرند.

8 / 12

جنگجویان نیهنگ یا سیک در طول راهپیمایی به مناسبت 200 سال شهادت رهبر سیک ها آکالی فولا سینگ در امریتسار هنرهای رزمی انجام می دهند.

9 / 12

گدازه از کوه مراپی، فعال ترین آتشفشان اندونزی بیرون می زند.

10 / 12

پسران افغانستانی از پنجره خانه خود در منطقه یفتل سفلی استان بدخشان به بیرون نگاه می کنند.

11 / 12

یک بازدیدکننده، به زنی نگاه می کند که به عنوان بخشی از یک چیدمان هنری تعاملی برای گسترش آگاهی در مورد ارتباطات سازماندهی شده توسط موسسه الهادی برای ناشنوایان، نابینایان و ناتوانی های یادگیری در طول مجمع عرب برای توسعه پایدار که در دفتر مرکزی سازمان ملل در بیروت، لبنان برگزار شده است.

12 / 12

این تصویر هوایی برج های کویت را در یک صبح مه آلود در شهر کویت نشان می دهد.

بحث و گفتگو