عملیات ویژه روسیه در اوکراین

اوکراین به تعهدات مندرج در کنواسیون منع مین عمل نمی کند

اوکراین به تعهدات مندرج در کنواسیون منع مین عمل نمی کند
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه ای در نشست کشورهای شرکت کننده کنوانسیون منع مین، اوکراین و یونان همچنان به تعهدات کنوانسیون ممنوعیت مین های ضد نفر عمل نکرده اند.
در جمهوری های مردمی لوهانسک و دونتسک بارها اعلام کرده اند که نیروهای اوکراینی از مهمات خوشه ای مجهز به مین های پی اف ام -1 در شهرها استفاده می کنند. در نتیجه چنین گلوله بارانی، مین های پی اف ام -1 در مناطق وسیعی پراکنده می شوند و تهدیدی برای غیرنظامیان هستند. تابستان گذشته، کی یف بمباران مشابهی در دونتسک را تشدید کرد و پس از آن مرکز شهر به ویژه با مین "پوشانده شد".
در این سند آمده است: "یونان و اوکراین، که تعهدات معوقی برای تخریب ذخایر دارند، همچنان به آنها عمل نمی کنند."
اوکراین اعلام کرد که 3.3 میلیون مین پی اف ام-1 در ذخایرخود دارد که باید تا قبل از درگیری فعلی منهدم می شدند و تا 30 آوریل 2023، زمانی که قرار است گزارشی به کنوانسیون ارائه کند، باید بتواند تخمین جدیدی از این که چه مقدار از آن ذخایر تحت کنترل است، ارائه دهد."
در سال 2005، رادای عالی اوکراین قانونی را در مورد تصویب کنوانسیون منع استفاده، ذخیره سازی، تولید و انتقال مین های ضد نفر و انهدام آنها بر اساس کنوانسیون اتاوا به تصویب رساند.
هدف این سند غلبه بر پیامدهای استفاده بی رویه و گسترده از مین های ضد نفر است. مفاد کنوانسیون ممنوعیت و حذف کامل این نوع سلاح را فرض می کند.
بحث و گفتگو