خودرو تی اف ۲۱، ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است.
مهندس محسن رضایی منش معاون تحقیقات، توسعه و تکمیل محصول ایران خودرو در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
مرکز تحقیقات ایران خودرو همواره بر پایه پلتفرم های پژو و رنو کار می کرد اکنون با افتخار می توانیم بگوییم مرکز تحقیقات ایران خودرو به این بلوغ رسیده که صاحب پلتفرم است، خودروی ریرا به طور کامل مالکیت ایرانی دارد و برای اولین بار شبکه برق که ۳۰ درصد از پلتفرم خودرو را تشکیل می دهد را توانستیم با کمک شرکت های دانش بنیان در فرایند تولید TF21کاملا بومی و داخلی کنیم.
پیام گسترش و بهبود برند ایران خودرو، طرح پروژه و سیستمی در محصولات و مدیریت واریانت ها در راستای کاهش هزینه های توسعه محصولات، حفظ و ارتقاء جایگاه ایران خودرو در بازار عرضه از طریق عرضه محصولات، تنوع محصولات و افزایش رضایتمندی مشتریان با توجه به ارتقای استاندارد و کیفی، پوشش الزامات استانداردی کشور حداقل تا سال ۱۴۰۶ و کسب حداکثری سهم از محصولات کلاس ابعادی B از اهداف پروژه ی TF21 است.
وی تاکید کرد:
این پروژه شهریورماه سال آینده به تولید انبوه میرسد.
با توجه به تحریم ها و معضلات مرتبط با تحریم ها تمام فرایند برنامه ریزی و ساخت محصول را داخلی کردیم و تک تک اجزای محصول داخلی تولید شده.
مهندس مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو ضمن تاکید بر اقتصادی بودن قیمت خودروی جدید اظهار داشت:
این خودرو جزو خودروهای رده پایین از نظر قیمتی در ایران خودرو محسوب میشود و در حدود قیمت پژو۲۰۶ خواهد بود.
مدیر عامل ایران خودرو هدف صادراتی این محصول را جدی دانست و عنوان کرد:
خودرویی که تمامی استاندارد های ۸۵گانه را پاس میکند و تراز روز دنیا است قطعاً دارای برنامه های ویژه برای صادرات نیز می باشد کشورهای هدف ما برای صادرات ونزوئلا، روسیه و حتی حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا خواهد بود.
وی پیرامون صادرات خودرو به روسیه و برنامه ی تولید مشترک خودرو بیان کرد:
در حوزه صادرات خودروهای تجاری و سنگین پیشرفتهای چشمگیرتری با روسیه نسبت به خودروهای سواری داشتیم و برای صادرات تاکنون تمامی توافقات لازم انجام شده؛ طرف تجاری ما در حال اخذ استاندارد های لازم برای این روند است.
برای خودروهای تجاری هزار دستگاه آتامان در نظر گرفته شده و تا پایان امسال ۳ هزار دستگاه تارا و طی یک سال آینده ۲۵ هزار دستگاه تارا در برنامه صادرات به روسیه است.
فکر و ایده مشارکت ایران و روسیه جهت ساخت خودروی مشترک مربوط به ایران خودرو بود و معتقدیم برای حضور بهتر و موثرتر در کشور روسیه با توجه به شرایط خاصی که در این کشور وجود دارد و به ویژه ظرفیت های متفاوت روسیه بهترین نوع همکاری این است که تولید مشترک خودرو با روس ها داشته باشیم، خوشبختانه طرف روسی استقبال بسیار خوبی از این موضوع نشان دادند اما معتقدم مقداری باید سرعت عمل بالا برود.