ژاپن از جوانانش می‌خواهد بیشتر مشروب بنوشند +عکس

کاهش درآمد مالیاتی ژاپن از الکل، دولت ژاپن را ناچار به راه‌اندازی کارزار "زنده باد ساکی" کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش‌های انجام شده در ژاپن، نسل جوان ژاپن کمتر از والدین خود الکل می‌نوشند؛ عادتی که اگرچه از سوی پزشکان ستوده می‌شود اما باعث شده که درآمدهای مالیاتی حاصل از فروش نوشیدنی‌هایی الکلی در این کشور حتی ساکی (شراب برنج) به طور قابل توجهی کم شود.
به همین دلیل سازمان مالیاتی ژاپن یک رقابت ملی را برگزار کرده و به افرادی که بتوانند با ابتکاراتی جدید، مصرف نوشیدنی‌های الکلی را در این کشور افزایش دهند و با این کار به تقویت این صنعت نیز کمک کنند، جایزه می‌دهد.
این رقابت ملی در چهاچوب کمپینی به نام "زنده باد ساکی" در حال برگزاری است و در جریان آن از افراد ۲۰ تا ۳۹ ساله خواسته شده که ایده‌های تجاری خود برای افزایش مصرف نوشیدنی‌های الکلی، از آبجو گرفته تا انواع شراب و ویسکی را برای برگزارکنندگان این رقابت بفرستند. شرکت کنندگان می‌توانند ایده‌هایشان را در قالب تبلیغات، برندسازی و حتی برنامه‌های پیشرفتۀ مرتبط با هوش مصنوعی ارائه دهند.
بحث و گفتگو