مروارید بنفش کمیاب در بشقاب یک مشتری خوش‌شانس +عکس

مشتری خوش‌شانس یک مروارید بنفش کمیاب در غذای خود پیدا کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، خبر کشف یک مروارید کمیاب در فضای مجازی سر و صدای زیادی کرده است. این مروارید توسط مردی به نام اسکات اُوِرلَند که در حال صرف غذا در رستوران مجلل (Salt Air) واقع در ساحل Rehoboth با همسر و فرزندانش بود کشف شد.
اورلند ضمن ابراز خوشحالی، به طور مفصل ماجرای عجیب‌ترین کشف زندگی‌اش را شرح داد و گفت: «حین خوردنِ پیش‌غذای خود، که صدف بود، چیزی سخت را در دهانش احساس کردم، آن را از دهان خارج کردم و یک مروارید کوچک بنفش رنگ را دیدم. و وقتی آن جسم بنفش را دیدم، ابتدا فکر می‌کردم بخشی از تزئینات غذاست و احتمال دادم کار سرآشپز باشد! شبیه یک مهره یا یک تکه آبنبات بود. آنقدر رنگ منحصربه‌فردی داشت که نه من و نه همسرم احتمال نمی‌دادیم چنین رنگی در میان مروارید‌ها وجود داشته باشد.»
او در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: «وقتی به پوسته‌ی صدف نگاه کردم، یک فرورفتگی کوچک را دیدم و دریافتم که در واقع این محل رشد مروارید است! آن موقع بود که متوجه شدم این یک مروارید طبیعی است و متوجه شدیم که این یک مروارید کمیاب و خاص، ارزشی معادل ۶۰۰ دلار تا حتی ۱۶۰۰۰ دلار دارد.»
اورلند در پایان گفت: «ما دوست داریم این مروارید را به چیزی شبیه گردنبند یا گوشواره تبدیل کنیم تا به نحوی یک میراث خانوادگی خاص و با ارزش داشته باشیم.»
به گزارش روزنامه محلی Delaware Online، طبق گفته مؤسسه گوهرشناسی آمریکا، این نوع صدف که در مزارع آبی چری استون در خلیج چساپیک رشد کرده است، مروارید‌های چینی‌مانند (از نوع غیر رنگین‌کمانی) تولید می‌کند. این مروارید‌های طبیعی به‌طور استثنایی یافته‌های کمیابی هستند، به ‌ویژه آن‌هایی که رنگی غیر از رنگ‌های سفید یا کرم دارند؛ مروارید‌های طلایی، صورتی، آبی، قهوه‌ای یا بنفش، نادرترین مروارید‌ها هستند.
بحث و گفتگو