به گزارش اسپوتنیک، منتقدان و قانونگذاران از مدتها قبل تیک تاک و شرکتهای فناوری دیگر از جمله متا پلتفرمز و توئیتر را متهم میکنند که اقدامات اندکی برای توقف گسترش اخبار جعلی سیاسی و فریبکارانه در پلتفرمهایشان انجام میدهند.
تیک تاک از سال ۲۰۱۹ میلادی انتشار تبلیغات سیاسی را ممنوع کرده، اما کمپینهای انتخاباتی با پرداخت مبالغی به اینفلوئنسرها، جهت تبلیغ موضوعات سیاسی این ممنوعیت را دور میزنند.
در این میان تیک تاک سعی دارد شکافهای موجود در سیاستهایش را برطرف کند و به همین منظور هشدارهایی برای خالقان محتوا و آژانسهای تبلیغاتی صادر و به آنها یادآوری کرده پست محتوای سیاسی که در ازای آن وجهی پرداخت شده، خلاف سیاستهای تیک تاک است.
اریک هان، رئیس بخش ایمنی تیک تاک در آمریکا طی گفتگویی با خبرنگاران علاوه بر مطالب بالا افزود: «تیمهایی داخل شرکت از جمله گروههایی که درباره ایمنی و اعتماد فعالیت میکنند، نشانههایی درباره انتشار محتوای تبلیغاتی سیاسی از سوی خالقان محتوا را ردیابی میکنند. همچنین شرکت به گزارش رسانهها و شرکای خارجی برای یافتن پستهای خلاف سیاستهای خود اتکا میکند.»