شنلی که نامرئی می‌کند + ویدئو

پژوهش: هدف از فناوری شنل نامرئی، خم کردن نور به دور یک شی است به طوری اگر هر کسی از هر جهت یا زاویه‌ای به آن نگاه کند، تنها آنچه را که در پشت سر شخص قرار دارد، می‌بیند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت "گجت نیوز"، هنگامی که نور از هر طول موجی به یک شی تابیده می‌شود، این جسم نور را منعکس می‌کند و به چشمان شما می‌تابد و آن را قابل مشاهده می‌کند، یا نور را جذب می‌کند و آن را می‌پوشاند، اما سایه‌ای از خود باقی می‌گذارد.
در هر دو صورت، شی نامرئی نمی‌شود. هدف از فناوری شنل نامرئی، خم کردن نور به دور یک شی است؛ به طوری اگر هر کسی – از هر جهت یا زاویه‌ای – به آن نگاه کند، تنها آنچه را که در پشت سر شخص قرار دارد، می‌بیند. به عبارتی شخصی که شنل نامرئی را بر تن کرده، به طور موثری در چشم دیگران، شفاف و نامرئی است.
"اچ بی سی" یک شرکت مستقر در کانادا است که به دلیل ارائه مجموعه گسترده‌ای از تجهیزات استتار به ارتش‌های سراسر جهان مشهور است. این شرکت در اکتبر ۲۰۱۹، چهار اختراع مرتبط با ماده جدیدی به نام "استتار کوانتومی" را ثبت کرد.
این فراماده‌ ارزان و منعطف نه تنها نور مرئی را در اطراف یک هدف تعیین شده، خم می کند؛ بلکه نور ماورا بنفش، مادون قرمز و موج کوتاه مادون قرمز را نیز خم می‌کند و همزمان شاخص حرارتی جسم (یا شخص) و سایه آن را مسدود می‌کند. ضمنا این فناوری پوشیدنی، نیازی به منبع انرژی ندارد و می‌تواند "در هر محیط، در هر فصل و در هر زمانی از شبانه روز" بکار گرفته شود.
این فراماده‌ نازک از یک جفت عدسی ساخته شده که باعث ایجاد "ضریب شکست منفی" می‌شود. استفاده از این لنزها به صورت پشت به پشت، باعث ایجاد جلوه نامرئی می‌شود. استفاده‌ی تکی از یک لنز، فقط تصویر پس زمینه را محو می‌کند و هیچ کس، گول چنین فریبی را نمی‌خورد.
این عدسی‌ها اساسا ‌صفحه‌ای برآمده هستند که شامل ردیف‌هایی از عدسی‌های محدب (خمیده به بیرون) می‌شوند. استتار کوانتومی به طور "جادویی" نور را خم می‌کند و جزئیات پس زمینه را نشان می‌دهد. ضمنا یک "نقطه کور" بی‌نظیر را هم مستقیما در پشت ماده ایجاد می‌کند که برای پنهان شدن افراد مناسب است.
اما استفاده از متالنز (یک عدسی در مقیاس نانو) شاید به راحتی امکان پوشیدن چنین شنلی را فراهم کند. از لحاظ تئوری، یک متالنز می‌تواند نور را از هر طول موجی خم کرده و آن را در نقطه‌ای بی‌نهایت کوچک متمرکز کند.
بحث و گفتگو