ایران پروژه ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای خود را آغاز کرد

ایران پروژه ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای ۳۶۰ مگاواتی بدون مشارکت خارجی را آغاز کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: امسال کار متفاوتی را آغاز کرده‌ایم به طوری‌که یک نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی تمام ایرانی را طراحی می‌کنیم که مقرر شده بود برای ساخت آن با کشورهای خارجی همکاری شود و امروز این هدف را به صورت قاطعانه تغییر داده‌ایم و با استفاده از ظرفیت ملی، ساخت نیروگاه تمام ایرانی را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم کشور را در زمره صاحبان این صنعت قرار دهیم.
اسلامی افزود: در همین چارچوب از تمام سازندگان، صاحبان صنایع بزرگ و شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان دعوت می‌کنم تا به این پروژه ملحق شوند و کمک کنند تا برگ زرینی را به نام ملت ایران در تاریخ ثبت کنیم زیرا با این کار تراز کشور از نظر تکنولوژی و صنعتی به تراز هسته‌ای تبدیل خواهد شد و در نتیجه می‌توانیم در زمره کشورهای پیش‌رو و در تراز هسته‌ای قرار بگیریم.
اسلامی: ۲۰ سال است که ایران را متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند‌
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین درباره بتن‌ریزی واحدهای شماره ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: شب گذشته بتن‌ریزی دیواره راکتور واحد شماره ۲ آغاز و بخشی از پیشرفت عملیات عمرانی این واحد انجام شد و در این لحظه قرار است تحکیم بستر ساختمان‌های جانبی واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر انجام شود. در مرحله بعد قرار است سپرکوبی با هدف آماده‌سازی سایت به منظور احداث واحدها و تاسیساتی که قرار است اجرایی شود را انجام دهیم.
بحث و گفتگو