به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش "BrandZ" در خصوص یکصد برند برتر جهانی، ارزش برند اپل طی سال گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته و به ۹۴۷.۱ میلیارد دلار رسیده است. اپل، پس از هفت سال، مجددا رتبه اول خود را در رتبه بندی جهانی با ارزش ترین برندهای جهان به دست آورد.
ارزش برند گوگل با ۷۹ درصد افزایش به ۸۱۹.۶ میلیارد دلار رسیده و جایگاه دوم این رتبه بندی را به خود اختصاص داد.
آمازون، رتبه نخست سال گذشته، توانست ارزش نام تجاری خود را تنها ۳٪ افزایش دهد (۷۰۵.۶ میلیارد دلار)، این شرکت به رتبه سوم رتبه بندی سقوط کرد.
رتبه چهارم در رتبه بندی توسط مایکروسافت (رشد ۴۹٪ و رسیدن به ۶۱۱.۵ میلیارد دلار) و پنجم توسط غول اینترنتی چینی Tencent با وجود کاهش ۱۱٪ ارزش برند و رسیدن به ۲۱۴ میلیارد دلار حفظ شد.