کشف انبار احتکار ۷۰ تنی ماکارونی در شیراز +عکس، ویدئو

رئیس سازمان صمت فارس از کشف ۷۰ تن ماکارونی و مقادیری کالای قاچاق در شیراز خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، گزارشی از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس تهیه شد که حاکی بر کشف یک انبار احتکار ۷۰ تنی ماکارونی بود، انتشار این گزارش در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد کاربران همراه شده است.
حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این باره گفت: بر اساس گزارش واصله از نمایندگان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، گشت مشترک به محل انباری در شیراز عزیمت کرد و مقادیری کالا از آن کشف شد.
این انبار توسط فردی که خود را به عنوان پخش مواد غذایی معرفی کرد، اما هیچ گونه مجوز فعالیت نیز نداشت اجاره شده بود که پس از بررسی مشخص شد ایشان به صورت دلالی اقدام به خرید و فروش انواع مواد غذایی می‌کند.
ایزدی گفت: بنا بر اعلام فرد محتکر، کالا‌ها طی ۱۰ روز گذشته خریداری و دپو شده بود که پس از استعلام انجام شده مشخص شد انبار مورد نظر در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نبوده و ایشان نیز فاقد کد نقش تجاری در سامانه جامع تجارت است، در نهایت کل کالا‌ها به منزله احتکار صورتجلسه شد.
وی همچنین در تکمیل صحبت‌هایش گفت: در این انبار انواع ماکارونی به میزان تقریبی ۷۰ هزار کیلوگرم کشف و پرونده تخلف احتکار به ارزش ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل شد. تعداد ۷۷ کارتن پودر شربت و اسمارتیز خارجی که فاقد هرگونه مجوز واردات قانونی بوده که کالا‌های مذکور نیز به ظن قاچاق صورتجلسه گردید و ارزش ریالی کالا‌های موصوف نیز حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد گردید، که پس از بررسی‌های تکمیلی پرونده قاچاق نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
کاربران در واکنش به احتکار ماکارونی به دنبال گرانی این کالا، ضمن اظهار تاسف عنوان می‌کنند این انتظار می‌رفت که دلالان و سودجویان اقدام به این کار کنند. جمعی از کاربران با گلایه و ناراحتی از شرایط اقتصادی و وضعیت نابسامانی معیشتی صحبت می‌کنند و عامل اصلی این مسائل را ناکارآمدی مدیران و مسئولین وقت دولتی می‌دانند و بر این باورند که مسائل و مشکلات جامعه و مردم ایران اگر به صورت صحیح بررسی و ریشه یابی می‌شد و یا بررسی شود، حل شدن آن چندان هم ناشدنی و ناممکن نیست و دولت‌های پیشین را هر چند که بی‌تاثیر در شکل گرفتن و شدت گرفتن مشکلات بودند برای توجیه ناکارآمدی خود عنوات نمی‌کردند. کاربرانی هم هراسان از آینده خود و فرزندانشان هستند امیدوارند این شرایط سخت حاکم در ایران رو به بهبودی رود.
بحث و گفتگو