به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، صدیق خان شهردار لندن، پیشنهاد کرده است برای کاهش انتشار کربن و بهبود کیفیت هوا، هزینه رانندگی با خودروی شخصی پرداخت شود. او آلودگی هوا را یک مسئله عدالت اجتماعی می داند.
این سیاستمدار توضیح داد: لندنیهای فقیر که حتی ماشین ندارند، اولین کسانی هستند که از پیامدهای بحران آب و هوایی رنج میبرند.
خان به حمل و نقل لندن (TfL) دستور داد تا یک سیستم عوارضی ایجاد کند. برنامه ریزی شده است که مقدار به مسافت طی شده، زمان و زمین بستگی دارد. راه اندازی چنین برنامه ای زمان زیادی می برد و دوره دوم شهردار فعلی در می ۲۰۲۴ به پایان می رسد. بنابراین، این سیاستمدار همچنین از حمل و نقل لندن خواست تا به فکر راههای موقتی برای شارژ رانندگان باشد.
گزینه های جایگزین هزینه روزانه برای همه سفرها، هزینه روزانه ۱۲.۵ پوند (حدود ۱.۳ هزار روبل) برای سفر در منطقه ولز است.
مشخص شده است که قوانین جدید برای دارندگان خودروهای برقی و سایر خودروهای دوستدار محیط زیست اعمال نخواهد شد.فعالان محیط زیست از برنامه های خان حمایت کردند، در حالی که علاقه مندان به خودرو انتقاد کردند.
نیکلاس لیز، رئیس سیاست جادهای در کلوپ رویال اتومبیل (RAC)، گفت که پیشنهاد شهردار میتواند مشکلات مالی بزرگی را برای لندنیها با خودروها به همراه داشته باشد و برای کسانی که توانایی خرید خودروی برقی را ندارند، "مجازاتی" به همراه داشته باشد.
در سال ۲۰۲۱ قوانین جدیدی برای رانندگان در پاریس وضع شد. شهردار آن هیدالگو پایتخت فرانسه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای سرعت را در مناطق خاصی از شهر به ۳۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است. صاحبان خودرو نسبت به ابتکار عمل این سیاستمدار واکنش منفی نشان دادند.