دانشمند روس یک فاجعه جهانی در سال های آینده را پیش بینی کرد

اقلیم شناس روس یک فاجعه جهانی با جاری شدن سیل در 30 درصد از زمین را پیش بینی کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ورنادسکی ولادیمیر ریابوف، اقلیم شناس و دانشیار آکادمی فناوری کشاورزی KFU می گوید: اگر در 30 سال آینده میانگین دمای کره زمین بیش از یک و نیم درجه افزایش یابد، تغییرات طبیعی فاجعه بار در انتظار بشریت است.
به گفته این دانشمند، گرم شدن کره زمین تنها به دلیل فعالیت های انسانی نیست: علت اصلی فرآیندهای طبیعی است. افراد می توانند برخی تغییرات را تسریع یا کاهش دهند.
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ
ریابوف توضیح داد که در طول 40 سال گذشته، گرمایش روی سیاره شدیدتر از همیشه بوده است: میانگین دما دو درجه افزایش یافته است.
وی هشدار داد: "و پیامد تغییرات سریع آب و هوا بلایای طبیعی خواهد بود. هر چه این تغییرات جهانی تر باشد، بلایای خطرناک تر است."
این دانشمند یادآور شد که در توافقنامه آب و هوای پاریس هشداری وجود دارد: اگر طی 30 سال آینده سیاره بیش از یک و نیم درجه گرمتر شود، یک فاجعه آغاز خواهد شد. ریابوف افزود و افزایش فراوانی بلایای طبیعی، به ویژه طوفان ها و بارندگی ها، فقط یک مقدمه خواهد بود.
وی ادامه داد: آغاز بلایای عظیم ممکن است ذوب شدن یخ ها در اقیانوس ها و بعداً در قله های کوه ها باشد که در این صورت 30 درصد زمین زیر آب می رود.
اقلیم شناس تاکید کرد: مناطقی با جمعیت زیاد زیر آب خواهند رفت.
بحث و گفتگو