آیا می توان به طور همزمان واکسن های آنفولانزا و کرونا را تزریق کرد؟

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران با تاکید بر واکسیناسیون هموطنان با هدف جلوگیری از تلفات و کنترل کرونا گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته، تزریق همزمان دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا با رعایت تزریق جداگانه در دست چپ و راست مشکلی برای دریافت کننده ایجاد نمی‌کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، مسعود مردانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شروع فصل سرما که عده ای از مردم نگران تداخل دارویی دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا هستند، می توانند بنا بر احتیاط این دو واکسن را با فاصله یک هفته ای دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته برای واکسیناسیون مردم از روند بسیار مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به روند موجود اگر بالای ۸۵ درصد مردم واکسن کرونا دریافت و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند موج ششم کرونا رخ نخواهد داد.
واکسن "اسپوتنیک" برای نوجوانان وارد بازارهای بین المللی می‌شود
این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه زندگی عادی مردم بسیاری از کشورها به واسطه تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی به حالت عادی قبل از دوران شیوع کرونا برگشته است، گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا می تواند از برندهای مخالف دو دز قبلی باشد و اشخاصی که تمایل به این امر دارند باید بر اساس دستورالعمل کمیته واکسن ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کرده و دز سوم واکسن خود را دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، واکسیناسیون سراسری در ایران از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد و تا کنون ۵۷ میلیون و ۶۱ هزار و ۶۰۶ نفر دُز اول، ۴۵ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۷۱ نفر دُز دوم و ۸۶۴ هزار و ۹۹۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۳۶۹ دُز رسیده است.
بحث و گفتگو