مردی چند ساعت قبل از اعدام از این مجازات رهایی یافت

در ایالت اوکلاهما آمریکا مردی که به جرم قتل به اعدام محکوم شده بود، پس از اینکه فرماندار کوین استیت دستور داد این روند متوقف شود، از مجازات اعدام رهایی یافت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، جولیوس جونز به دلیل قتل مدیر بیمه در جریان دزدی خودرو در سال 1999 به اعدام محکوم شد. 11 ساعت قبل از اجرای حکم، اعضای هیات عفو و آزادی مشروط ایالت اوکلاهما لازم دانستند که این حکم را با حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط جایگزین کنند.
طالبان اعدام در ملاعام را ممنوع اعلام کرد
وکلای محکوم به شواهدی اشاره کردند مبنی بر اینکه وی در زمان ارتکاب جنایت به همراه خانواده خود در خانه بوده که به گفته آنها هیئت منصفه هرگز متوجه این موضوع نشدند زیرا وکلای وی در آن زمان نتوانستند قتل را به طور کامل بررسی کنند. آنها قصد دارند به پیگیری برای اجرای عدالت در حق جونز ادامه دهند.
پیشتر اطلاع حاصل که دادگاه نظامی در کامرون چهار نفر را که در قتل هفت دانش آموز مدرسه در شهر کومبا مجرم شناخته شده بودند، به اعدام محکوم کرد. در 24 اکتبر 2020، مجرمان با سه موتورسیکلت وارد یک مدرسه خصوصی شده و به تیراندازی پرداختند. در نتیجه این حمله هفت دانش آموز کشته و 13 کودک به شدت مجروح شدند.
بحث و گفتگو