نماینده مجلس ایران: توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود

میرتاج‌الدینی: ارز 4200 تومانی موجب ایجاد رانت و سوءاستفاده برای عده‌ای شده و دست مردم را از این امکان کوتاه کرده.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ایران، گفت: ارز 4200 تومانی بعضاً هم یارانه پنهان و سوبسید در برخی از کالاها ایجاد کرده و هم موجب بروز رانت و زمینه‌های فساد در جامعه شده است.
وی افزود: برخی از افرادی که برای واردات کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی دریافت کرده بودند، این کالاها را وارد نکردند، بعضی‌ها هم کالاهای وارداتی را با نرخ ارز آزاد محاسبه کرده و در اختیار مردم قرار دادند!! غیر از برخی کالاهای اساسی در بقیه موارد که مشمول ارز 4200 تومانی می‌شدند، فضای رانت و سوءاستفاده رواج پیدا کرد؛ به‌طوریکه می‌توان گفت، توزیع ارز 4200 تومانی تصمیم نادرستی بود که حداقل 10 سال پرونده در دستگاه قضایی ایجاد کرد!!
کاهش قیمت ۱۳ ارز در ایران
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در عین حال خاطرنشان کرد: بر اساس بند ب تبصره یک قانون بودجه مقرر است دولت به تدریج ارز 4200 تومانی را از گردونه اقتصادی حذف کند و به میزان حذف، صرف کالاهای اساسی و یا در قالب یارانه کالایی و یارانه نقدی بین مردم توزیع شود. در واقع از اواخر امسال یا اوایل سال آینده به اندازه‌ای که ارز 4200 تومانی حذف می‌شود، به جامعه هدف حمایتی دولت و یارانه بگیران، یارانه کالایی یا نقدی پرداخت خواهد شد.
میرتاج‌الدینی افزود: هر قدر یارانه‌ها به شکل مستقیم‌تری به دست خود مردم برسد بهتر است.
بحث و گفتگو