سازمان جهانی بهداشت: افزایش ۸ درصدی تعداد قربانیان کرونا

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان طی یک هفته ۸ درصد افزایش یافته است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، طی هفته گذشته بیش از ۳ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
تصمیم گیری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در ایران
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در روز چهارشنبه، تعداد عفونت های جدید در هفت روز ۳ درصد و مرگ و میرها ۸ درصد افزایش یافته است.
بولتن اپیدمی سازمان جهانی بهداشت گزارش داد: در هفته گذشته ۲۵ اکتبر تا ۳۱ اکتبر، تعداد موارد جدید [عفونت] در جهان نسبت به هفته پیش اندکی (۳ درصد) افزایش یافته است. در مجموع بیش از ۳ میلیون مورد گزارش شده است. تاکید می‌شود که "تعداد فوتی‌ها طی هفته ۸ درصد افزایش یافته و از ۵۰ هزار نفر گذشت.
تقریبا ۶۰ درصد از عفونت های جدید در اروپا رخ می دهد، که از این میزان افزایش ۶ درصدی در اروپا، به مدت هفت روز، در کشورهای قاره آمریکا - ۳ درصد، در منطقه غرب اقیانوس آرام - ۲ درصد. در عین حال، کاهش قابل توجه آن در مدیترانه شرقی ۱۲ درصد، آسیای جنوب شرقی ۹ درصد و آفریقا ۹ درصد ثبت شد.
بیشترین افزایش مرگ و میر در آسیای جنوب شرقی با ۵۰ درصد مشاهده شد. همچنین مرگ و میرها طی هفت روز گذشته در اروپا ۱۲ درصد و غرب اقیانوس آرام ۱۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که مرگ و میر در بقیه مناطق کاهش یافته است.
سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان می کند که سویه دلتا، که همچنان به تسلط خود ادامه می دهد، در ۹۹.۵ درصد از تجزیه و تحلیل ها در ۶۰ روز گذشته شناسایی شده است. این سویه در بیشتر کشورها و همچنین دیگر گونه ها شامل سویه های "آلفا"، "بتا" و "گاما" که به عنوان انواع نگران کننده طبقه بندی می شوند، مشاهده شده است.
بحث و گفتگو