به گزارش اسپوتنیک، مدتهاست روشهای جدیدی برای جذب فالور در شبکههای اجتماعی به ویژه در اینستاگرام رایج شده است و شاخهای اینستاگرامی که با روشهای مختلف یا ترفندهای ناپسند به دنبال جذب فالور هستد.
ویدئویی نیز در این رابطه در شبکه های اجتماعی در میان کاربران دست به دست میشود که نشان میدهد دو فرد در شب، به دور از چشم مردم یک بسته که به ظاهر حاوی مواد اقلام خوراکی است را جلوی درب خانهها قرار میدهند و با همان یک بسته دهها عکس در کنار خانههای مختلف میگیرند بدون آنکه واقعا کمکی کرده باشند و به این روش کارهای به ظاهر خیرخواهانه خود را در اینستاگرام به اسم خیریه تبلیغ میکنند.
کاربران هم پس از دیدن این ویدئو منتشر شده در شبکههای اجتماعی واکنشهای تندی به این خبر نشان میدهند. بسیاری از کاربران با ابراز تاسف و ناامیدی اشاره میکنند که خجالت آور است که افرادی به اسم کمک کردن از مردم سوءاستفاده میکنند و آنها را فریب میدهند. برخی از کاربران هم معتقدند کار خیر برای خداست نه برای لایک و جذب فالور، در غیر این صورت معنای دیگری میدهد و این کار ریا میشود.
عدهای از کاربران هم عنوان میکنند بسیاری از تبلیغات اینستاگرامی کلاهبرداری است و اصلا قابل اعتماد نیستند مردم اگر قصد کمک کردن دارد باید خودشان آن کمک را به دست نیازمند برسانند و به هیچ عنوان به چنین موسسههای خیریه مجازی اعتماد نکنند و در نهایت چیزی که در فضای مجازی ما میبینیم کاملا خلاف واقعیت است. جمعی دیگر هم از تجربیات خود در این زمینه و سوءاستفادههایی که از این طریق از آنها شده است را بازگو میکنند.