خسارت 700 میلیارد ریالی وارده طوفان شاهین به شبکه برق ایران

طوفان شاهین پس از فعالیت ۱۲۰۰ کیلومتری در جنوب دریای عمان آرام گرفت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، دوست محمد کلیم، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت که طوفان شاهین پس از طی مسافت حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتری از شمال غرب هند تا جنوب دریای عمان، بالاخره به سواحل کشور عمان برخورد کرد و پس از تضعیف شدن به طور کامل از بین رفت.
وی افزود: «این چرخند سپس با دریافت انرژی از آب دریا به یک طوفان گرمسیری شدید تبدیل شد و به سمت سواحل ایران و دریای عمان حرکت کرد. طوفان پس از نزدیک شدن به سواحل استان و عبور از مقابل آن، به سمت آبهای مرکزی دریای عمان متمایل شد و حرکتی جنوب غربی به خود گرفت.
برآوردهای ما نشان می‌دهد که طوفان حاره ای شاهین در فاز ثانویه خود حدود یک‌هزار و ۲۰۰  کیلومتر و در فاز اولیه از خلیج بنگال تا غرب هند با نام «گلاب» بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر طی کرده است.
​این طوفان سبب وقوع بارش های شدید، باد شدید و گردوخاک، سیلاب و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های محلی، صاعقه و افزایش شدید ارتفاع موج در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان شد. بر اساس اعلام مسوولان محلی طوفان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به شبکه برق منطقه خسارت وارد کرده و خسارت سایر بخش ها همچنان درحال برآورد است».
بحث و گفتگو