بازداشت ۳۰ نفر به‌ جرم خروج داروهای کرونایی از بیمارستان‌های ایران

معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی ‌کل ایران از بازداشت ۳۰ نفر به‌ جرم خروج داروهای کرونایی از بیمارستان‌های این کشور خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدمهدی عرب‌انصاری، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی ‌کل ایران اظهار داشت: از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی از سوی بانک مرکزی مرتفع، نظارت‌ها بیشتر، شبکه‌های استانی فعال و غسل اموات انجام شد و برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، با ستاد مدیریت کرونا ارتباط مستقیم برقرار کردیم و تاکنون اقدامات مختلفی انجام داده‌ایم.
بازداشت فروشندگان دارو‌های تقلبی کرونا در ایران
عرب‌انصاری در خصوص علت کمبود داروهای کرونایی و سرم در داروخانه‌ها تصریح کرد: علت این وضعیت ایجادشده نیز مربوط به تعمیر خط تولید یکی از کارخانه‌ها در تبریز بود که بلافاصله مجوزهایی برای واردات سرم صادر و مشکل رفع شد و خط تولید نیز بنا به الزام کردن سازمان غذا و دارو به‌عنوان متولی این حوزه، فعالیت خود را ادامه داد.
معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی ‌کل ایران همچنین از تشکیل پرونده تخلفات برای عاملان خروج دارو از بیمارستان‌ها در سازمان بازرسی خبر داد.
وی افزود: این افراد متخلف دارو را از بیمارستا‌ن‌ها خارج می‌کردند و با ۲۰برابر قیمت در بازار به فروش می‌رساندند که در این رابطه ۳۰ نفر شناسایی، بازداشت و به دادستانی معرفی شدند و برخوردهای لازم صورت گرفت.
بحث و گفتگو