پیش بینی افت قیمت تا 80 درصدی خودروهای خارجی در ایران

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ایران افت شدید قیمت خودرو در پی واردات را پیش بینی کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ایران گفت: با واردات خودرو، شاهد افت قابل توجه قیمت خودرو‌های خارجی در بازار خواهیم بود.
چرا قیمت خودرو در بازار ایران افزایش یافت؟
وی خاطرنشان کرد: آنچه در کمیسیون صنایع و معدان مجلس درباره واردات خودرو به تصویب رسیده بسیار مطلوب است و نتیجه آن افت ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت در بازار خودروهای خارجی است.
دادفر تاکید کرد: طرحی که به تصویب رسیده بسیار مطلوب بوده و شرایط خوبی دارد، زیرا شرایط را برای اشخاص حقیقی و حقوقی در ازای صادرات خودرو یا اقلام مرتبط با خودرو و قطعات خودرویی به رسمیت شناخته و برای همه با ارز منشا خارجی فراهم خواهد کرد.
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو همچنین اشاره کرد: این موضوع به نفع مصرف کننده است و البته قانون گذار باید خود را جای مصرف کننده قرار دهد نه تولید کننده، و این درحالی است که در کشور ما تولید کننده، ناظر و دولت یکی هستند و هم اکنون دولت مالک شرکت‌های خودروسازی است.
وی خاطرنشان کرد: واردات خودرو علاوه بر کاهش شدید قیمت در بازار خودروهای خارجی، به راه افتان نهضت مدیریت هزینه در خودروسازهای داخلی و متعادل شدن قیمت خودروهای تولیدی آنها را در پی خواهد داشت.
بحث و گفتگو