کلاهبرداری با شگرد پیامک سامانه ثنا +عکس، ویدئو

مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی و هدایت کاربران به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، مدتی‌ست که کاربران در فضای مجازی به دریافت پیامک حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی اشاره می‌کنند و سایر کاربران را از شگرد جدید کلاهبرداران آگاه می‌کنند. در همین راستا پلیس فتا نیز با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: «مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) و هدایت کاربران به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.»


پایگاه خبری پلیس عنوان کرد: «مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند که این پیامک‌ها حاوی مطالبی از قبیل: ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و غیره است. کاربران فضایی مجازی به دلیل استرس ایجاد شده و کنجکاوی به آدرس (لینک) جعلی که در متن پیام است مراجعه می‌کنند که در این مرحله با درخواست کسر وجه، و ثبت اطلاعات بانکی توسط شهروندان از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌شود.


کاربران عنوان می‌کنند هر روز شاهد کلاهبرداری‌های جدید هستیم و روز به روز به تعداد این کلاهبرداران نیز اضافه می‌شود. این کاربران معتقدند برای پیشگیری از اینکه طعمه چنین کلاهبرداری‌هایی نشد باید به هشدارهای پلیس و آگهی‌های هشداردهنده توجه کرد. کابران عنوان می‌کنند غالب این کلاهبرداری‌ها برای این است که به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا شود و حساب آنها را خالی کنند بنابراین باید جوانب احتیاط را رعایت کرد و اطلاعات مربوط به حساب خود را در اختیار دیگران قرار نداد.

 

بحث و گفتگو