تظاهرات در اهواز + ویدئو

تظاهرات مردم حمیدیه اهواز در اعتراض به قطعی آب و خشکاندن رودها و تالابها و‌ تلف شدن محصولات کشاورزی برگزار شد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی، عکس و فیلم تظاهرات مردم در اهواز منتشر شده است. استان خوزستان در روزهای اخیر با همزمانی افزایش گرما و قطعی برق و آب شرب و کشاورزی مردم شرایط بسیار طاقت‌فرسایی را پشت سر می‌گذارد که باعث تجمع اعتراضی بسیاری از مردم عادی و فعالان زیست‌محیطی در مراکز دولتی شده است.

در این روزها، صدها تن از روستاییان اهوازی، علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، مردن احشام و آبزیان و قطع روزی مردم این روستاها منجر شده است، روبروی ساختمان استانداری تجمع کردند.

​در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهای از تجمع شهروندان عرب مقابل استانداری منتشر شده است که نسبت به «بستن دریچه سدها» و قطع عمدی جریان آب رودخانه‌ها اعتراض می‌کنند.

در روزهای اخیر اهالی «روستای مراونه» در شمال غرب اهواز نسبت به قطع حقابه کشاورزی خود اعتراض کرده و با حضور در ادارات دولتی از جمله سازمان آب خوزستان خواستار رسیدگی به مشکل خود شده بودند.

​روستای مراونه و ده‌ها روستای همجوار آن در نزدیکی زمین‌های طرح نیشکر موسوم به «شرکت نیشکر دهخدا» قرار دارند که برخلاف قطع حقابه کشاورزی روستاییان، آب این طرح دولتی به وفور تامین می‌شود.

​تالاب هور العظیم که در جنوب غرب اهواز در مرز میان ایران و عراق واقع شده است به دلیل سدسازی بر روی رودخانه کرخه و تقسیم‌بندی این اکوسیستم به بخش‌های مجزا با هدف حفر و استخراج نفت عملا شوره‌زار شده و به کانون تولید ریزگرد تبدیل شده است.

​تظاهرات مردم شهرستان حميديه درغرب شهراهواز دراعتراض به بى آبي وقطع آب وانتقال آن به شهرهاى مركزى ايران سرایت کرده است. شعار جمعیت:خواستند مارا به ذلت وخوارى وا دارند اما ذلت را نمى پذيريم.

بحث و گفتگو