بازگشایی مدارس در ایران به شرط ایمنی جمعی

وزیر آموزش و پرورش ایران بیان داشت که اگر در مهر امسال با وضعیتی ایمنی جمعی مواجه شویم حضور دانش آموزان در مدارس مخاطره نخواهد داشت و آموزش حضوری خواهد بود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه همه پژوهش‌ها در دنیا مربوط به آموزش در دوران کرونا نقطه مشترکی داشت و آن هم بازماندگان از تحصیل بود، گفت: بازماندگان از تحصیل ما در ایام کرونا با گذشته متفاوت نبود و از هر ۱۰۰۰ نفر دانش‌آموز سه نفر ادامه تحصیل نداده بودند که سه‌دهم درصد می شود و آن نگرانی که به‌صورت گسترده درباره ترک تحصیل وجود داشت را منتفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی، ۴۰ هزار نفر در پایه اول دبستان ثبت‌نام نکردند و طی گفت‌وگویی با ۸۰ هزار مدیر مدرسه، از آن‌ها خواستم دانش‌آموزان از آموزش دور نباشند و روش‌های دسترسی به آموزش برای آن‌ها مشخص شود.

وی درباره وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: به هر طریقی که بشود اصل بر برگزاری حضوری مدارس است و یکی از پیش‌نیازهای این امر، واکسیناسیون معلمان است. اگر در مهر امسال با وضعیتی مواجه شدیم که ایمنی جمعی ایجاد شده باشد، حضور دانش آموزان در مدارس مخاطره نداشته باشد و مسئولان بهداشت این امر را تأیید کنند، آموزش را حضوری برگزار می‌کنیم. همچنین اگر اگر تأکید بر افزایش فاصله اجتماعی در کلاس‌ها باشد و بگویند باید تعداد دانش‌آموزان در مدرسه محدود باشد، برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم که چگونه دانش‌آموزان بین روزهای مختلف توزیع شوند. سلامت دانش‌آموزان برایمان در اولویت است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم سلامت آنها به مخاطره بیفتد.

 

بحث و گفتگو