پالایشگاه نفت تهران از مدار خارج شد

بنا به اعلام روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران، این پالایشگاه موقتا از مدار تولید خارج شد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، روابط عمومی پالایشگاه تهران در بیانیه‌ای اعلام داشت: به‌خاطر ایمن نگه داشتن واحدهای پالایشی و تامین امنیت نیروی انسانی شاغل در پالایشگاه، شرکت پالایش نفت تهران به صورت موقت از مدار تولید خارج شد و در اسرع وقت پس از رفع مشکل به مدار تولید باز خواهد گشت. موکدا تاکید می‌شود این حادثه ارتباطی به اندوخته بنزین پالایشگاه ندارد و مشکلی در تامین بنزین کلانشهر تهران ایجاد نخواهد شد.

ستونی از دود غلیظ در آسمان تهران مشاهده شد+ ویدیو

به نقل از ایسنا، شاکر خفایی، سخنگوی پالایشگاه نفت تهران در خصوص این حادثه بیان داشت: در حال حاضر به طور کامل آتش مهار شده و علت اولیه احتمالا نشتی فراورده نفتی بوده اما علت قطعی این حادثه در دست بررسی است.

خفایی درباره احتمال مضر بودن دود ناشی از این حادثه تصریح کرد: دود، مربوط به فراورده داخل مخزن است و در اثر جریان باد منتقل می‌شود و اینکه چه میزان بر سلامت شهروندان تاثیر می‌گذارد باید بررسی کارشناسی شود.

طبق اعلام شرکت پالایش و پخش و فراورده نفتی از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عصر امروز مخزن ۲۰ هزار بشکه‌ای سلاپس پالایشگاه تهران دچار حریق شد که با عملیات بموقع توسط نیروهای آتش‌نشانی پالایشگاه تهران، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ساعت ۲۱ آتش بدون خسارت جانی و مالی مهار شد.

بحث و گفتگو