گزارش فیس بوک در مورد کمپین های نفوذ از روسیه و ایران

شرکت آمریکایی فیس بوک که صاحب شبکه اجتماعی به همین نام نیز است ادعا می کند که بیشتر کمپین های تاثیر گذار و نفوذ روی این شبکه از روسیه و ایران است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش این شرکت اطلاعات مربوط به مبارزه با "اقدامات غیرمجاز هماهنگ" در بستر فیس بوک برای 2017-2020 منتشر شده است. به گفته مدیریت فیس بوک، در این دوره، بیشتر کارزارها با هدف گسترش نفوذ در شبکه اجتماعی از قلمرو فدراسیون روسیه (27 کمپین) و ایران (23 کمپین) راه اندازی شده بود، چنین کارزاری از میانمار و ایالات متحده 9 مورد و هشت کارزار نیز از اوکراین آغاز شده بود.

در مجموع این گزارش می گوید که تلاش های مشابهی از 50 کشور نیز انجام شده است. علاوه بر این، بیشتر اوقات چنین کارزارهایی برای مخاطبان ایالات متحده انجام می شد- در 26 مورد از 150 مورد. اوکراین در مکان دوم این لیست قرار داشت، که گویا 11 بار در معرض نفوذ خارجی در شبکه اجتماعی قرار گرفت.

پیش از این، مدیریت فیس بوک بارها و بارها گروهی از حساب ها را در شبکه های اجتماعی خود پاک کرد، حساب هایی که به گفته این شرکت با روسیه مرتبط بودند.

فیس بوک در تاریخ 4 فوریه 2004 توسط مارک زاکربرگ و سه دانشجوی دیگر هنگام تحصیل در دانشگاه هاروارد تاسیس شد. این شبکه اجتماعی یکی از محبوب ترین شبکه ها در جهان است.

بحث و گفتگو