تأثیر ماینر بر مصرف برق در ایران

کارشناس: مصرف برق یک ماینر با مصرف برق 5 خانه برابر است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس»، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت که هر گونه افزایش ناگهانی مصرف برق و هزینه برق مصرفی در یک دوره احتمال وجود ماینر در محل را نشان می‌دهد و نیاز است اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی در ادامه افزود: «برای عبور از تابستان طرح مدیریت مصرف بهینه برق در تابستان تدوین و ابلاغ شد بر این اساس همه بخش‌ها مکلف شدند کاهش ۹۰ درصدی مصرف انرژی در ساعات تعطیلی و کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی در طول روز را داشته باشند.

در ایران برق برای چه گروهی گران می‌شود؟

شرکت‌های برق مکلف شدند، افراد متخلف را که به صورت غیرمجاز از شبکه برق و یا داشتن انشعاب برق مجاز شبکه برق بدون داشتن مجوز معتبر اقدام به استخراج رمز ارز می‌کنند را شناسایی و با قطع جریان برق نسبت به اخذ هزینه برق مصرفی اقدام کنند.

ماینرها در یک ساعت ۱۳۵۰ وات و در ۲۴ ساعت به میزان ۳۲.۴ کیلووات ساعت و در ماه هزار وات ساعت برق مصرف می‌کنند. با در نظر گرفتن ۲۰۰ کیلووات ساعت الگوی مصرف خانگی یک ماینر در ماه به میزان ۵ خانه برق مصرف می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود در زمان خرید و فروش خانه و یا اجاره املاک مسکونی یا تجاری که دارای انشعاب برق هستند، طی اخذ تسویه حساب کتبی از شرکت برق از صحت تجهیزات اندازه‌گیری موجود در محل و عدم استفاده انشعاب موجود برای استخراج رمزارز اطمینان حاصل شود.

هر گونه افزایش ناگهانی مصرف برق و هزینه برق مصرفی در یک دوره  احتمال وجود ماینر در محل را نشان می‌دهد و نیاز است اطلاع‌رسانی انجام شود».

بحث و گفتگو