بیش از ۸۴۰ نفر در شورش های کلمبیا زخمی شدند

وزیر دفاع کلمبیا اظهار داشت: بیش از ۸۴۰ نفر از جمله ۵۴۰ افسر پلیس، در جریان اعتراضات سراسری در کلمبیا زخمی شدند و ۴۳۱ نفر نیز بازداشت شدند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دیه گو مولانو آپونته وزیر دفاع کلمبیا، در طی سخنرانی پخش شده در صفحه فیس بوک پلیس ملی گفت: در طی تظاهرات، ۵۴۰ افسر پلیس ملی و ۳۰۶ غیرنظامی زخمی شدند و ما همچنین برای درگذشت کاپیتان آلبرتو خسوس سولانو تسلیت عمیق خود را اعلام می کنیم.

حمله سنگین راکتی به پایگاه هوایی "بلد" عراق

مولانو یادآور شد که از روز یکشنبه، ارتش به منظور تضمین ایمنی شهروندان، تأمین محصولات مهم و سوخت و محافظت از حمل و نقل و زیرساخت ها از تعدادی از شهرهای ناآرام پشتیبانی موقت می کند.

وی خاطرنشان کرد که طی روزهای اعتراضات، مقامات حدود ۶۰۰ گزارش از تخریب و جنایات دیگر را از شهروندان دریافت کرده و ۴۳۱ نفر را بازداشت کردند.

به گفته وزارت دفاع کلمبیا، ۹۴ بانک و ۲۵۴ مغازه، دو اداره شهرداری و ۶۴ ایستگاه پلیس تخریب شده است.

تظاهرات در کلمبیا علیه افزایش مالیات برای ششمین روز ادامه دارد، علی رغم اینکه رئیس جمهور ایوان دوکو پیش نویس اصلاح مالیات را پس گرفته و ایده گسترش استفاده از مالیات بر ارزش افزوده در بنزین و آب و برق و پایه مالیات بر درآمد را کنار گذاشته است. کمیته اعتراضات ملی روز دوشنبه اعلام کرد اعتصاب ملی بعدی را در تاریخ ۵ مه، اولین بار در ۲۸ آوریل برگزار خواهد کرد.

کارگران و تشکل های دانشجویی علاوه بر لغو اصلاح مالیات، اکنون خواستار بازنگری در اصلاحات بهداشتی و فوریت های بهداشتی، انحلال پلیس ضد شورش، خلع سلاح شهرها، توقف کشتار شهروندان و مجازات افرادی هستند که مسئول قتل معترضان هستند.

به گفته دفتر دادستان کلمبیا، در چهار روز نخست اعتراضات از ۲۸ آوریل تا ۱ مه ، ۱۶ تظاهرکننده و یک افسر پلیس کشته شدند.

بحث و گفتگو