گزارش و تحلیل

بلومبرگ: فائوچی می گوید، واکسنSputnik V " بسیار موثر" است

تعداد بیشتری از کشورها به واکسن ضد کرونا روسی امید می بندند.
Sputnik

اسپوتنیک - مجله معتبر پزشکی The Lancet ، اثربخشی این واکسن روسی را در ابتدای سال تأیید کرد، و اخیراً این ویژگی واکسن توسط آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی و دانشمند مشهور ایمنی شناس  ایالات متحده ، تأیید شد.

به گزارش بلومبرگ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریكا در گزارشی سالانه كه در ژانویه منتشر شد ، اعلام کرد كه دفتر امور خارجه آن سعی کرد برزیل را متقاعد کند که از واکسن روسی استفاده نکند و مسكو را متهم كرد كه تلاش می کند نفوذ خود را در قاره آمریكا به ضرر ایالات متحده گسترش دهد.

شرکت واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در برنامه کواکس

در ماه اوت گذشته ، آنتونی فائوچی ، متخصص ارشد   بیماری های عفونی آمریکایی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی، در مصاحبه ای با ABC News گفت که نسبت به Sputnik V بدبین است زیرا دولت روسیه آن را با سرعت برق آسا تأیید کرده است. وی گفت: "امیدوارم روس ها به طور قانع کننده ای ثابت کنند که این واکسن امن و موثر است، اما من به طور جدی شک دارم که آنها این کار را انجام داده اند."

دوشنبه گذشته، فائوچی در یک گفتگوی رادیویی، گفت:   "من برخی از گزارش ها را دیده ام ، آنها بسیار خوب به نظر می رسند." 

فائوچی گفت که فرصتی برای آشنایی با واکسن تولید شده توسط چین نداشته است ، اما "این نیز ممکن است خوب باشد".  وی افزود: "اما من فکر می کنم واکسن روسی بسیار موثر است."

بحث و گفتگو