وضعیت شیوع کرونا در بندرعباس نگران کننده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: اگر مردم در شرایط کنونی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند تا دو هفته آینده قطعا شاهد افزایش موارد بستری و سپس فوت ناشی از کرونا خواهیم بود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، صبح روز چهارشنبه دکتر عبدالجبار ذاکری رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: با توجه به افزایش دو برابری موارد مثبت کرونا نسبت به هفته گذشته موج طوفانی کرونا در شهرستان بندرعباس با شیب تندی در حال وقوع است.

بیش از 180 میلیون دوز واکسن کرونا به ایران می‌رسد

ذاکری بیان کرد: ویروس کووید-۱۹ در شهر بندرعباس به سرعت در حال گردش و ابتلای افراد است و این در حالی است که گردش نوع جهش یافته کرونا نگرانی ما را چند برابر کرده است.

وی عنوان کرد: بدینوسیله لازم است مردم عزیز از تردد های غیر ضروری بپرهیزند، در دورهمی و تجمعات به هیچ عنوان شرکت نکنند، زدن ماسک را از خانه تا خانه جدی بگیرند و کارکنان ادارات نهادها موسسات و شرکت ها با حساسیت بیشتر پروتکل های بهداشتی در محل کار را رعایت کنند.

ذاکری تصریح کرد: ورزشکاران انجام تمرینات و مسابقات را به  زمان دیگری موکول کنند. همچنین شهروندان در صورت وجود کمترین علائم حتما به مراکز کووید یا کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکان مراجعه و حتما تست کرونا بدهند و در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند، همه افراد علامت دار حتما قرنطینه مناسب را رعایت کنند تا سایر اعضای خانواده آلوده نشوند.

بحث و گفتگو