گسترش کرونای جهش یافته در سراسر خوزستان +عکس، ویدئو

کرونای جهش یافته از مرز عراق وارد ایران شده است و آمار مبتلایان به این ویروس افزایش یافته است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دکتر فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در یک نشست خبری، به آخرین وضعیت بیماری و شیوع ویروس کرونا در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: «در حال حاضر ۱۱ شهر خوزستان شامل اهواز، کارون، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، دشت‌آزادگان، شوشتر، ماهشهر، خرمشهر و رامهرمز در وضعیت قرمز قرار دارند و هشت شهر دیگر از این استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.»

وی همچنین عنوان کرد: «اکنون سوش غالب جامعه، سوش انگلیسی است و با وجود اینکه ۴۰ روز از این پیک می‌گذرد، تعداد مبتلایان ۶ تا ۱۴ ساله در این پیک، بیش از دو برابر شده و موارد ابتلای ۱۵ تا ۲۹ ساله‌ها نیز ۱۷ درصد نسبت به پیک اول بیشتر شده است.»

کرونای جهش یافته از یک خانواده ساکن انگلیس که به عراق و از عراق به ایران و شهر شادگان آمده بودند، منتقل شده و از این نقطه در سراسر خوزستان گسترش یافته است. همچنین یکی دیگر از مبتلایان نیز از هلند و دیگری که از عراق آمده بود یکی از پرسنل یکی از هتل‌های اهواز را مبتلا کرده بود. گفته می‌شود در آن سوی مرزهای خوزستان، تست منفی کرونا خرید و فروش می‌شود.

کاربران ضمن اظهار تاسف از آمار بالای فوت شدگان، عامل اصلی گسترش ویروس کرونا را عدم سخت‌گیری‌ها و تعطیلی برخی اصناف عنوان می‌کنند. این کاربران ضمن اشاره به اینکه کرونای جهش یافته بیشتر کودکان را از پای درمی‌آورد عنوان می‌کنند باید بسیار محتاط بود و دقت بیشتری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم تا مبادا کودکانمان صدمه ببینند. برخی از کاربران خشمگین نیز علت تمام اتفاقات و عواقبی که در پی شیوع کرونا در ایران بوجود آمده است را مسئولین بی‌کفایت می‌دانند.

بحث و گفتگو