فوت ۸۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار داشت که  در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

۱۱۰ هزار نفر در ایران دوز اول واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند

سیما سادات لاری افزود:« بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هفت هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۷۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۱۲ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۶۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

هم اکنون ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

بررسی آمار هفته های اخیر حاکی از ایجاد شیب صعودی ابتلا و بستری کووید۱۹ در کشور است و با وجود هشدارهای مکرر همکاران نظام سلامت شاهد عادی انگاری شرایط بیماری در بین برخی شهروندان و بی توجهی در عمل به توصیه های بهداشتی هستیم. باید سبک زندگی را در مقابله با کووید۱۹ تغییر دهیم و مواجهه هوشمند داشته باشیم».

بحث و گفتگو