پوتین پیمان استارت نو را به مدت پنج سال تمدید کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیمان استارت نو را به مدت 5 سال تمدید کرد.
Sputnik

 به گزارش اسپوتنیک، کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اسنادی را امضا کرد که براساس آن "پیمان استارت نو" بین روسیه و آمریکا در خصوص اقدامات  کاهش و محدودسازی تسلیحات تهاجمی راهبردی را به مدت 5 سال تمدید کرد.

پوتین: تمدید پیمان استارت نو گامی در راستای صحیح است

رئیس جمهور روسیه، اسنادی را امضا کرد که قرارداد بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده را در مورد کاهش و محدود کردن سلاح های استراتژیک تهاجمی، تا 5 فوریه 2026 تمدید می کند. 

این پیمان که بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدام ها  برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک در پراگ در ۸ آوریل ۲۰۱۰ ( ۱۹ فروردین ۸۹) امضا و برای مدت ۱۰ سال لازم الاجرا شده بود از ۵ فوریه ۲۰۱۱ آغاز و  تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ اعتبار دارد.

این توافق نامه تمدید قرارداد را برای پنج سال تا ۵ فوریه ۲۰۲۶ پیش بینی کرده است.

این پیمان در مورد انواع موجود بمب افکن های سنگین (TB)، موشک های بالستیک قاره پیما (ICBM) و موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM)، از جمله ICBM و SLBM های غیر هسته ای کاربرد دارد.

در گزارش کرملین آمده است که  تمدید این پیمان، منافع ملی فدراسیون روسیه، امکان حفظ شفافیت و پیش بینی روابط استراتژیک بین روسیه و ایالات متحده، حفظ ثبات استراتژیک در جهان و همچنین تأثیر مثبت بر وضعیت بین المللی و کمک به روند خلع سلاح هسته ای را فراهم می کند.

بحث و گفتگو