به گزارش اسپوتنیک، حسن عبدلی مدیر عامل شرکت هشت بهشت نیلی در رابطه با کمک به نیازمندان و رونمایی از صندوق صندوقات جدید به نام "نوربین" که با نگاه کردن به آن میتوان صدقه داد، گفت: «سالانه میلیاردها تومان پول در کشور هزینه تبلیغات سازمانها و شرکتهای مختلف میشود، تبلیغات پر زرق و برقی که جز نشاندن حسرت بر دل کودکان نیازمند و شرمندگی برای پدران و مادران آنان، سودی برای جامعه ندارند و مردم عزیز هم بخاطر عدم آگاهی، از هر تبلیغی حمایت میکنند که این یک اشتباه راهبردی قابل اصلاح است.»
وی افزود: «صندوق صدقات "نوربین" که حاصل ده سال تحقیق و پژوهش و بررسی بیش از ۲۰۰۰ عدد صندوق کمک رسانی خیریههای ایران و جهان میباشد، یک رسانه است و متعلق به نیازمندان است. این صندوق هیچگونه بار مالی برای نیازمندان و خیریهها نخواهد داشت و هزینه تولید صندوق صدقات نیز از طریق پیش فروش تبلیغات در صندوقها به برندهای متقاضی، اسپانسرها و سرمایه گذاران تامین خواهد شد.»
بسیاری از کاربران واکنش منفی به خبر رونمایی از صندوق صدقات جدید داشتند و عنوان میکنند حالا از نگاه کردن مردم هم پول به جیب میزنند و پس از این باید به معنای واقعی نگاههایمان را کنترل کنیم و در صورت امکان با عینک بیرون بیاییم. این کاربران عنوان میکنند در کشوری با این حجم از سرمایه مادی و انسانی، جای تاسف بسیار دارد که همچنان بساط گداپروری رواج داشته باشد و از هر ترفندی برای پول گرفتن از مردم استفاده میشود.
برخی از کاربران معتقدند این طرح هرچه که باشد مردم آن را نخواهند پذیرفت و آنها ترجیح میدهند که خود به فقرایی که از نزدیک میبینند کمک کند و پول را به دست نیازمند واقعی برسانند.
کاربرانی اما از این طرح حمایت میکنند و عنوان میکنند به این ترتیب به جای اینکه تبلیغات به کام صاحبان ثروت باشد به کام فقرا خواهد بود، از طرفی مردم از اینکه صدقهای که میدهند در کشور خودشان برای فقرا هزینه میشود اطمینان خاطر پیدا خواهند کرد.