تجارت سیاه با کارتن دست دوم در ایران +عکس

خرید و فروش کارتن‌های خالی اجناس خارجی با قیمت بالا به یکی از مشاغل این روزهای ایران درآمده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی تصاویری از آگهی‌های فروش کارتن خالی و دست دوم در صفحات مجازی منتشر می‌شود که گویا کسب و کار پر رونقی نیز در بازار ایران دارد. فروشنده‌های انواع کارتن‌های دست دوم افرادی هستند که پس از خرید اجناس خارجی مورد نظر خود کارتن آن را با قیمت بالایی تا مبلغ دو میلیون تومان می‌فروشند. این کالا‌ها ممکن است تلفن همراه، کولر، تلویزیون، یخچال و فریزر و یا هر کالای دیگری باشد.

کارتن فروشی بیشتر برای فروش اجناس ایرانی بدون کارتن در بانه و کردستان با قیمت بالاتر، نو نشان دادن وسایل دست دوم از طرف برخی فروشنده‌ها و همچنین برخی خانواده‌ها در مورد تهیه جهیزیه فرزندانشان و حتی فروش کالاهای مسروقه و کارتن خوابی در نظر گرفته می‌شود.

بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از رونق گرفتن چنین مشاغلی در ایران، این مشکلات را ناشی از عدم مدیریت صحیح در این کشور عنوان می‌کنند و با اشاره به وضعیت موجود در ایران عنوان می‌کنند برخی از مردم به ناچار به خرید لوازم خانگی دست دوم برای جهیزیه فرزندانشان روی می‌آورند که آن را با خرید کارتن‌های برخی برندها پنهان می‌کنند و این موضوع جای بسیار تاسف دارد که سرزمینی با ثروت فراوان مردمی فقیر دارد.

این کاربران هنچنین فروش کارتن دست دوم را فرصتی برای سارقان می‌دانند که لوازم سرقت شده را به راحتی به فروش برسانند. آنها معتقدند این موضوع نیاز به بررسی و پیگیری دارد تا از فروش لوازم قاچاق و دزدی جلوگیری شود.

بحث و گفتگو