شیوه جدید سرقت با بیهوش کردن از طریق ماسک +ویدئو

انتشار ویدئویی هشدار دهنده و آموزنده در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفت.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سارقان همیشه با روش‌های مختلف برای به دام انداختن افراد در کمین نشسته‌اند و اکنون نیز در بحبوحه‌ی کرونا از شگرد جدیدی برای سرقت از مسافران و رهگذران استفاده می‌کنند. کاربران ویدئویی آگاهی‌بخش از روش‌های سرقت با استفاده از ماسک آغشته به مواد بیهوشی را در صفحات اجتماعی منتشر می‌کنند و مردم را نسبت به این شگرد جدید سرقت هشدار می‌دهند.

در این ویدئو نمایش داده می‌شود که وقتی مسافری بدون ماسک برای طی کردن مسیری سوار تاکسی می‌شود سارق به بهانه کرونا و اصرار به اینکه باید در تاکسی ماسک استفاده شود با تظاهر به داشتن ماسک اضافه و بخشیدن آن به مسافر، ماسک را به مواد بیهوشی آغشته می‌کند و پس از بیهوش شدن مسافر تمام وسایل او را به سرقت می‌برد و او را در کنار خیابان رها می‌کند.

بسیاری از کاربران این ویدئو را آموزنده و مفید می‌دانند و عنوان می‌کنند برای اینکه به دام سارقان نیفتاد باید مراقب بود و چنین آموزش‌هایی را بیشتر نشر داد. اما برخی از کاربران معتقدند این خود روش جدید سرقت را به سارقان می‌آموزد. کاربرانی هم عنوان می‌کنند از تماشای این ویدئو وحشت کرده‌اند و از سایه خود می‌ترسند.

گروهی نیز عنوان می‌کنند این ویدئو دو نکته را یادآور می‌شود اول اینکه در سایه کرونا همیشه ماسک بزنید تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازید و دوم اینکه از افراد رهگذر ناآشنا وسایل بهداشتی همچون ماسک نگیرید.

بحث و گفتگو