شناسایی بیش از 14 هزار مورد ابتلا به کرونا در روسیه طی 24 ساعت اخیر

در روسیه ، طی یک شبانه روز گذشته ، 14922 مورد جدید ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) در 85 منطقه شناسایی شده و به این ترتیب تعداد کل افراد مبتلا به 1 میلیون و 384 هزار و 235 نفر رسیده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، بیشترین تعداد مبتلایان در مسکو (4648) ، سن پترزبورگ (659) و استان مسکو (458 نفر) شناسایی شده است.

طی روز گذشته ، 8617 بیمار بهبود یافته و 279 فرد مبتلا در روسیه فوت کرده اند و به این حساب از ابتدای همه گیری  کرونا تا به حال ، 24002نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

مبتلا شدن وزیر خارجه اتریش به کرونا

پیش از این ، پروفسور رحیم خایتوف، عضو آکادمی علوم و و کارشناس ارشد  وزارت بهداشت روسیه در زمینه آلرژیولوژی و ایمونولوژی اعلام کرده بود مسافران گسترش دهنده اصلی ویروس کرونا در روسیه هستند. به نظر وی ، 90 درصد موارد ابتلا به کرونا در رابطه با افرادی هستند که از تعطیلات برمی گردند. وی خاطرنشان کرد که به دلیل ازدحام زیاد گردشگران در پلاژها و رستوران ها ، جلوگیری از سرایت کرونا  به تعداد زیادی از مردم غیرممکن بوده است.

از سوی دیگر آنا پوپووا ، رئیس اداره نظارت های بهداشتی روسیه گفت که بیشتر روس های مبتلا به ویروس کرونا کارمندان ادارات و دفاتر هستند. وی گفت که پایبندی دقیق به مقررات فعلی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا "قطعاً طی دو هفته آینده سطح فعلی را کاهش خواهد داد."

بحث و گفتگو