آسیب دیدن دهها شهروند روسیه بر اثر شدیدترین طوفان در طی نیم قرن اخیر + ویدئو

ده ها نفر بر اثر وقوع طوفان موسوم به "مایساک" در استان پریموریه روسیه ، واقع در خاور دور که شدیدترین طوفان طی نیم قرن اخیر است ، آسیب دیده اند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک این مطلب را دولت محلی این استان اعلام کرده است

طبق آخرین اطلاعات دریافتی ، در عرض کمتر از یک شبانه روز ، حداقل 55 شهروند روسیه بر اثر این طوفان شدید آسیب دیده اند . آناستاسیا خودچنکو ، وزیر بهداشت پریموریه  گفت: "مردم بیشتر در ناحیه دست و پا و چشمان خود صدمه دیده اند." وی افزود که از 11 نفری که به بیمارستان هزار تختخوابی منطقه  مراجعه کردند ، هفت نفر بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

وزیر بهداشت منطقه همچنین مرگ یک نفر را در ارتباط با سقوط درخت به دلیل وزش طوفان تأیید کرد. علاوه بر این ، این طوفان به مراکز درمانی نیز خسارت وارد کرد: به دلیل وزش باد شدید ، درختان سقوط کردند که به سقف هفت ساختمان آسیب زد.

پیش از این ، ویکتور چولکوف، سخنگوی اداره هواشناسی منطقه  گفته بود که چنین طوفانی در ولادیووستوک فقط در سالهای 1931 و 1969 - بیش از 50 سال پیش - مشاهده شده بود. هشدار طوفان در منطقه اعلام شده است. حدود 43.5 هزار نفر بدون برق مانده و کلاسها در مدارس تعطیل شده است. علاوه بر این ، در خلیج اولیس در ولادیوستوک ، اسکله شناور شرکت Vostochnaya Verf در اثر طوفان از جا کنده شده است.

بحث و گفتگو