در ایران نیز افراد بدون ماسک جریمه می‌شوند +عکس، ویدئو

جامعه پزشکی، مسئولان و برخی از شهروندان با برنامه دولت ایران در رابطه با جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند موافق هستند!
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در یک گفتگوی خبری از اقدام دولت برای جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و موافقت سازمان نظام پزشکی در این‌باره گفت و عنوان کرد کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا و شورای امنیت ملی در حال تدوین دستورالعمل اجرایی این اقدام است.

وی عنوان کرد: «در کشور باید مکانیزم و زیرساخت عملی وجود داشته باشد که اگر فردی به قانون تمکین نکرد، جریمه شود، اکنون چنین مکانیزمی وجود ندارد و اگر فردی ماسک نزد چه کسی می‌تواند جلوی او را بگیرد یا با او برخورد کند. همچنین این پروتکل فقط مربوط به ماسک نزدن نیست و همه ضوابط پروتکل بهداشتی از جمله برگزاری تجمعات، عروسی‌ها و عزاداری‌ها را نیز شامل می‌شود.»

برخی از کاربران اما عدم بی‌توجهی برخی شهروندان در رعایت مسائل بهداشتی را دلیل کم کاری دولت و مسئولان می‌دانند و معتقدند زمینه‌ و امکانات تمام این موارد به عهده دولت می‌باشد چراکه برخی حتی توانایی مالی تهیه ماسک برای چندین بار استفاده در روز را ندارند؛ و یا در موارد دیگر همچون ممنوع کردن تجمعات با عناوین مختلف و در روزهای آتی مراسمات عزاداری محرم را متذکر می‌شوند.

بحث و گفتگو