افزایش صف مهریه با بالا رفتن قیمت سکه +ویدئو

قابل توجه آقایان: مهریه هم گرفتنی و هم دادنی است!
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، صف اجرای احکام مهریه با سکه ۱۰ میلیون تومانی عنوان بسیاری از ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی است.

این ویدئوها از صف شلوغ اجرای مهریه در دادگاه‌های خانواده گرفته شده است و بسیار خبرساز شده است.
گفته شده است که محدودیت سقف ۱۱۰ سکه هم با توجه به افزایش چند برابری قیمت سکه، نتوانست جلوی برخی کاسبی‌ها در ازدواج را بگیرد. 

البته بعضی از افراد به خاطر عدم شانس در ازدواج و ناموفق بودن آن به گرفتن مهریه خود روی آوردند تا بتوانند با آن زندگی جدیدی را آغاز نمایند.

گروهی از کاربران معتقدند که زنان برای گرفتن حقوق خود همیشه باید سختی تحمل کنند و این صف ها و عدم پاسخ درست در مورد حق و حقوق خود در قسمت های دیگر جامعه نیز دیده می شود.

بعضی از کاربرا نشرایط را اینگونه تحلیل کردند که گرانی و نبود رفاه مالی حتی در حد یک زندگی نرمال  باعث شده است تا خیلی از زندگی ها از هم متلاشی شود. بنابراین کار این زوج ها به دادگاه و درخواست مهریه می کشدو زن هم مطالبه حق خود را که همان مهریه است می کند. در حال حاضر به دلیل گرانی سکه، پرداخت مهریه های کم نیز از توان بسیاری از مردم خارج است. به گفته گروهی از کاربران، پسران با دیدن این صف ها دیگر تمایل کمتری به ازدواج دارند و همین امر سبب افزایش فساد در جامعه می شود. برای تشویق جوانان به ازدواج باید این صف ها توسط دولت آنالیز و سپس حل و فصل شود.
خارج از خبرهاایران
بحث و گفتگو