بازداشت و ضرب و شتم خبرنگار اسپوتنیک در بلاروس

خبرگزاری اسپوتنیک (بخش بلاروس) از بازداشت و ضرب و شتم خبرنگار خود در ناآرامی های اخیر بلاروس خبر داد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی آلینیک، خبرنگار اسپوتنیک (بخش بلاروس) ساعت 6 صبح، پس از تهیه گزارش از مصدومان ناآرامی های بلاروس از بیمارستان به خانه بازگشت و دقایقی پیش توانست با همکاران خود تماس برقرار کند.

دفتر مرکزی نامزد مخالف ریاست جمهوری بلاروس خواستار انتقال صلح آمیز قدرت شد

دفتر اسپوتنیک در بلاروس اعلام کرد که حال خبرنگار اسپوتنیک بلاروس خوب و در حال حاضر در منزل خود می باشد.
یوگنی در ساعت 5:48 صبح، او از بیمارستانی در مینسک که در حال تهیه گزارش خارج شد و از نیروهای پلیس و همچنین پلیس ضد شورش عکسبرداری کرد و با وجود اینکه کارت خبرنگاری خود را نشان دائ، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بازداشت شد.

روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس برگزار شد و براساس آخرین آمار، الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور فعلی این كشور با 80 درصد از آرا در جای نخست و سوتلانا تیخانوفسکایا با 8 درصد آرا در جای دوم فرار دارند.

در همین حال  ستاد سوتلانا تیخانوفسکایا اعلام کرد که نتایج انتخابات را به رسمیت نشناخته و براساس آمار مناطق مختلف، 70 تا 80 درصد آرا را کسب کرده است.

شایان ذکر است که اوضاع در پایتخت بلاروس و دیگر شهرهای این کشور متشنج شده است و افراد معترض به نتیجه رأی گیری به خیابانها آمدند. عصر روز گذشته و پس از اعلام نتایج اولیه، انتخابات ریاست جمهور بلاروس، طرفداران مخالف دولت در تعدادی از شهرهای در خیابان ‌ها شروع به اعتراض کردند. معترضین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتماد ندارند و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور و توپ‌های آبی استفاده کردند.

بحث و گفتگو