به گزارش اسپوتنیک، به تازگی تصویری از دو بطری شیر مربوط به یک شرکت لبنی در فضای مجازی منتشر میشود که یکی شیر معمولی و بدون افرودنیست و روی بطری آن تصویر یک بچه سفید پوست نقش بسته و دیگری شیرکاکائو با تصویر پسر بچهای رنگین پوست میباشد. استفاده از تصویر این کودک برای طرح شیر کاکائو با حواشی فراوانی رو به رو شده است و بسیاری از کاربران این اتفاق را نماد نژادپرستی و توهین تلقی کردند.
این کاربران معتقدند در ضمیر پنهان نمایش تفاوت میان شیرکاکائو و شیر معمولی تبعیض و نژادپرستی نهفته است، ضمن اینکه پیش از این نیز تبلیغ مشابهی در مورد محصول بستنی قهوه شرکت "کاله" مشاهده شده است و دلیل این اتفاقات را عدم واکنش به موقع مسئولان مربوطه به این مسائل عنوان میکنند.
گروهی از کاربران اما معتقدند هیچگونه توهین نژادپرستانهای در این تبلیغ دیده نمیشود و این تبلیغ بسیار هوشمندانه و برای جلب توجه بیشتر مشتریان طراحی شده است و افرادی که این موضوع را حساس و بزرگ جلوه میدهند خود سبب ایجاد تبعیض و نژادپرستی در جامعه هستند.