انتقاد کاربران از طرح شیرکاکائو با تصویر پسربچه رنگین پوست +عکس

انتخاب تصویر یک کودک سیاه پوست برای طرح شیر کاکائو یک شرکت لبنی ایرانی بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و کاربران بسیاری از آن انتقاد کردند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی تصویری از دو بطری شیر مربوط به یک شرکت لبنی در فضای مجازی منتشر می‌شود که یکی شیر معمولی و بدون افرودنی‌ست و روی بطری آن تصویر یک بچه سفید پوست نقش بسته و دیگری شیرکاکائو با تصویر پسر بچه‌ای رنگین پوست می‌باشد. استفاده از تصویر این کودک برای طرح شیر کاکائو با حواشی فراوانی رو به رو شده است و بسیاری از کاربران این اتفاق را نماد نژادپرستی و توهین تلقی کردند.

این کاربران معتقدند در ضمیر پنهان نمایش تفاوت میان شیرکاکائو و شیر معمولی تبعیض و نژادپرستی نهفته است، ضمن اینکه پیش از این نیز تبلیغ مشابهی در مورد محصول بستنی قهوه شرکت "کاله" مشاهده شده است و دلیل این اتفاقات را عدم واکنش به موقع مسئولان مربوطه به این مسائل عنوان می‌کنند.

گروهی از کاربران اما معتقدند هیچ‌گونه توهین نژادپرستانه‌ای در این تبلیغ دیده نمی‌شود و این تبلیغ بسیار هوشمندانه و برای جلب توجه بیشتر مشتریان طراحی شده است و افرادی که این موضوع را حساس و بزرگ جلوه می‌دهند خود سبب ایجاد تبعیض و نژادپرستی در جامعه هستند.

بحث و گفتگو