به گزاراش اسپوتنیک، به تازگی ویدئویی تبلیغاتی برای کاندوم در تلویزیون ایران طراحی شده است که با انتقاد کاربران روبرو شده است. در این ویدئو به روش غیرمستقیم استفاده از کاندوم، پیشگیری و ایمنی را به مخاطبان توصیه میشود.
بسیاری از کاربران معتقدند سختترین کار در ایران پس از کار در معدن تبلیغ و فرهنگسازی استفاده از کاندوم میباشد؛ این کاربران این موضوع را فقر فرهنگی میدانند و بر این باورند وقتی مسائل جنسی برای نوجوانان و جوانان در لیست دروس آموزشی قرار نمیگیرد و این مسئله همچنان به شکل تابو باقی مانده است تبلیغات برای فروش و حتی تهیه آن برای متقاضیان دشوار میشود.
جمعی از کاربران نیز با کنایه و تمسخر عنوان میکنند که این تبلیغ خود دستاوردی متفاوت است و جایزه بهترین طراح با توجه به این همه محدودیت برای طراحی و ارائه، به طراح این ویدئو تبلیغاتی میرسد. اما برخی از کاربران عنوان میکنند با توجه به کاهش چشمگیر میزان باروری در ایران نه تنها اجازه تبلیغات کاندوم و لوازم جلوگیری از بارداری داده نمیشود بلکه از فروش آن نیز خوداری میشود.