حضور فرشتگان مرگ در کمپین نه به سرعت ۶۰ کیلومتر در خیابان‌های شیراز +ویدئو

رعایت سرعت حداکثری در معابر شهری به کاهش تصادفات و کاهش شدت آسیب به عابران پیاده می‌انجامد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، تعدادی از جوانان شیرازی در بلوار جمهوری در شهر شیراز با تغییر ظاهر و بر تن کردن لباس‌هایی، خود را به شکل فرشته نگهبان و عزرائیل درآوردند تا با اجرای نقش این فرشتگان و در دست گرفتن پلاکاردهایی، رانندگان را به رعایت سرعت مجاز برای سفری امن تشویق کنند و یا با کنایه به عدم رعایت نکات ایمنی و سرعت بالا آنان را به سوی مرگ بکشانند. این برنامه با هدف افزایش سواد ترافیکی مردم و ارتقاء فرهنگ ترافیک شهری و همچنین به جهت روان‌سازی ترافیک، کاهش حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای صورت گرفته است.

کاربران نیز با اشاره به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مشابه در استان‌های مختلف طی سال‌های گذشته عنوان می‌کنند پیام اصلی این کمپین رعایت سرعت حداکثری ۶۰ کیلومتر در ساعت در خیابان‌های درون شهری و احترام گذاشتن به قانون سه گانه خطوط سفید یعنی رانندگی بین خطوط، ایست پشت خط سفید عابر پیاده، عبور عابر از خط کشی است.

گروهی از کاربران نیز این اقدامات را در همگام‌سازی رانندگان و مردم بسیار موثر می‌دانند و معتقدند این طرح‌ها باید در سایر استان‌ها نیز اجرا شود اما عنوان می‌کنند با توجه به روزهای کرونایی بهتر است در نحوه‌ی اجرای آن تجدیدنظر کرد و از روش‌های دیگر برای این امر مهم ایده گرفت.

 

بحث و گفتگو