واکنش کاربران نسبت به خداحافظی سفیر آلمان با ایران همراه با نیسان آبی +عکس

سفیر آلمان در تهران از پایان ماموریت خود در ایران خبر داد!
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، میشل کلوربرشتولد سفیر کشور آلمان در تهران چندی پیش با انتشار یک عکس جالب خبر از پایان ماموریت خود در ایران داد. او عکسی از خود که سوار بر نیسان آبی بوده است منتشر کرد و نوشت که بعد از چهارسال در ایران، زمان خداحافظی فرا رسیده است. او در گذشته نیزعلاقه خود را به نیسان آبی آشکار کرده و لقب اسب باربر را به او داده بود. به گفته او نیسان آبی یک محصول پایدار و قدرتمند ایرانی است.

چندی پیش نشریه بیلد آلمان اعلام کرد که میشل کلوربرشتولد سفیر آلمان در تهران جایگزین میگوئل برگر، رئیس بخش اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان می‌شود.

گفته شده است که کلور برشتولد از سال ۲۰۱۶ سفیر آلمان در تهران و پیش از آن هم به مدت دو سال یکی از معاونان سرویس اطلاعاتی فدرال آلمان بوده است.

تصاویری که سفیر آلمان در ایران در مدت چهار سال در شبکه های اجتماعی خود منتشر کرد خبر از علاقه او به آداب و رسوم ایرانی داشت. او با تعامل با مردم ایران سعی در کشف لایه های زیرین فرهنگ و تمدن ایرانی بوده است. کاربران بسیاری معتقدند که این سفیر در مدتی که در ایران بوده است به تمام نقاط مختلف ایران سفر کرد تا بتواند دقیق ترین تحلیل های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، و اجتماعی برای دستگاه دیپلماسی کشور آلمان و همچنین تجار و سرمایه داران آلمانی به ارمغان آورد و در نتیجه ارتقا گرفته و رئیس بخش اقتصادی وزارت خارجه آلمان شده است. به گفته این دسته از کاربران، سفرای ما در کشورهای دیگر نیز باید این روش و این نوع درک فرهنگ کشور دیگر را از کلور برشتولد بیاموزند. بعضی از کاربران نیز معتقدند که او سفیر مردمی بوده است و توانست فرهنگ ایران را بخوبی انعکاس دهد. به گفته کاربران، او معنی نیسان آبی در ایران را بخوبی درک کرده است و برای همین آخرین عکس خود در ایران را با نیسان آبی منتشر کرده است.
بحث و گفتگو