توسعه روابط ایران و روسیه در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی

سفیر روسیه در تهران و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در دیداری درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در جریان دیدار لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران دو طرف بر ضرورت توسعه روابط بین کشورها در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی تاکید کردند.

سفیر روسیه در تهران: رهبر ایران طرفدار روسیه مقتدر است

ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار تصریح کرد: در گذشته‌های دور بین ایران و روسیه روابط فرهنگی وجود داشته است، اما اکنون این روابط بیش از گذشته توسعه یافته و در مسیر تعاملی قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس را بسیار مؤثر دانسته و بیان داشت: اعتقاد داریم که این گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس تماماً موفق بوده است.

سفیر روسیه در تهران نیز با تاکید بر اشتراکات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اظهار داشت: از برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس و ایجاد کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم.

لوان جاگاریان از اکتبر سال ۲۰۱۱ به عنوان سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرده و در زمره معدود سفرای کشورهای خارجی در ایران است که به زبان فارسی تسلط دارد.

بحث و گفتگو