آخرین اخبار پیرامون ویروس کرونا در ایران

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور به 9 هزار نفر نزدیک شد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه آخرین آمار مربوط به افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا و همچنین میزان مرگ و میر ناشی از آن را اعلام کرد.

اعلام استان‌های دارای وضعیت قرمز کرونا در ایران

وی گفت: " در شبانه روز گذشته  تا ظهر امروز 26 خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 449 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید،842  نفر مورد بستری و 1607 نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور به 189 هزار و 879 نفر رسید."

وی افزود : " در طول 24 ساعت گذشته 113 بیمار دیگر مبتلا به کووید 19 در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون 8 هزار و 950 نفر جان خود را از دست داده اند."

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین خاطرنشان کرد: " بر اساس این گزارش ها تاکنون 150 هزار و 590 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2765 نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند."

بحث و گفتگو