حمله خودرو به معترضین در آمریکا + ویدئو

یک خودرو در شهر سیاتل آمریکا به معترضین نژاد پرستی در این کشور حمله کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، در جریان اعتراضات به قتل جورج فلوید در آمریکا، در شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن یک خودرو به داخل جمعیت حمله کرد.

سپس راننده خودرو شروع به تیراندازی کرد که در پی این حادثه دست کم یک نفر مجروح شد.

پلیس شهر سیاتل با اشاره به اینکه فرد مظنون بازداشت شده، از انتقال فرد آسیب دیده به بیمارستان خبر داد. بر اساس این گزارش، هویت فرد مهاجم و همچنین انگیزه وی از این اقدام هنوز نامشخص است.

​​شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. جرج فلوید مردی سیاهپوست و غیرمسلح بود که روز دوشنبه گذشته در شهر مینیاپولیس در میان هجوم نیروهای پلیس به قتل رسید. از آن روز تاکنون شهرهای آمریکا صحنه اعتراض به خشونت پلیس شده است. در تصاویری که از این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دیده می شود که پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفر به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد و سپس خفه می‌شود. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

آمریکاجهان
بحث و گفتگو