چرا پزشکان آرژانتینی دست به اعتراض زدند؟ + فیلم

کارکنان بخش درمان و بهداشت: ما قهرمان نیستیم، قاتل نیستیم، ما پزشک هستیم.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه « La Voz»، کارکنان بخش درمان و بهداشت در این اعتراضات شعار دادند: ما نه قهرمان و نه قاتلیم، ما پزشک هستیم. به رفتار خشونت‌آمیز نسبت به ما پایان بدهید. به اتهامات علیه ما پایان بدهید. هر چه تهدید کردید کافیست!»

 در اوج بیماری همه‌گیر کرونا، پزشکان آرژانتینی و هواداران آنها در اعتراض به تهدیدات علیه مقامات بهداشتی و نقض حقوق آنها در خیابان های بزرگترین شهر این ‌کشور دست به تظاهرات زدند.

خودروهای زیادی نیز به طرفداری از پزشکان و پرسنل بهداشتی و درمان که برای احقاق حق خود به خیابان ها ریخته بودند در این تظاهرات شرکت کردند و با بوق زدن آنها را همراهی می کردند. روی تعدادی از خودروها، لباس های امنیتی پزشکان قرار داشت.

آرژانتین ورود شهروندان خارجی را به این کشور متوقف کرد

شهروندانی آنها را همراهی می کردند که ماسک داشتند و سعی می کردند فاصله اجتماعی را حفظ کنند. آنها دست می زدند و شعار می دادند. تعدادی هم با فرزندان خود در این اعتراض خیابانی شرکت کرده بودند. تظاهرات در سه شهر بزرگ دیگر آرژانتین کوردوبا - در ریو کوارتو ، کارلوس پاز ، آلتا گراسیا نیز برگزار شد.

 پیش از این دولت آرژانتین با اعتراف به ناتوانی خود در تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای مقابله با بیماری کرونا، اقدام به قرنطینه کامل کشور نمود تا بدین شیوه مانع از ابتلای گسترده مردم به این بیماری شود و در نتیجه مراجعات آنها به مراکز درمانی را کنترل نماید. در این مسیر تمامی رسانه‌ها، احزاب (اعم از طرفداران و مخالفان)، فرمانداران و اتحادیه‌ها با دولت همکاری نمودند و برنامه منسجمی ‌برای قرنطینه کشور تدوین و اجرا کردند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و 589 هزار و 712 نفر افزایش یافته است. همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 347 هزار و 903 نفر و شمار بهبود یافتگان به دو میلیون و 366 هزار و 551 تن رسیده است.

​آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و هند به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 قرار دارند.

بحث و گفتگو