به گزارش اسپوتنیک، اکنون همه شبکه های اجتماعی و غول های اینترنتی سعی در تبدیل شدن به فروشگاه های آنلاین دارند. Google دارای پلتفرم Google Shoppin، Yandex دارای پلتفرمmarket و VKدارای پلتفرم Businessاست. فیسبوک و اینستاگرام نیز مدت هاست که در این مسیر حرکت می کنند.
کاربرانی که از صفحه یک برند خوششان آمده است باشد می توانند به سادگی بر روی دکمه "مشاهده فروشگاه" در فیس بوک و اینستاگرام کلیک کنند این امر به شما امکان می دهد ، بدون ترک ارتباط با این شبکه های اجتماعی ، محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. حتی مشاغل نسبتاً بزرگ نیز قادر به فروش موفقیت آمیز در اینجا هستند زیرا محصولات خود را می توان در اقلام مختلف کالاها که تعداد آنها نامحدود است، عرضه کرد.
زاکربرگ در جریان برنامه زنده اینترنتی خاطرنشان ساخت همکاران وی تصمیم گرفتند این طرح بزرگ خود را همین حالا راه اندازی کنند تا به تجارت اینترنتی برای بهبود وضع اقتصادی در دوره همه گیر شدن ویروس کرونا کمک کند.